end of summer. study time!

Wakacje spędziłam na prawdę cudownie! Choć oczywiście zawsze mogłoby być lepiej! Przede wszystkim były to niezwykle pracowite wakacje, i jes...

Wakacje spędziłam na prawdę cudownie! Choć oczywiście zawsze mogłoby być lepiej! Przede wszystkim były to niezwykle pracowite wakacje, i jestem z tego niesamowicie dumna! Cieszę się, że ich nie przeleżałam, tylko spędziłam je bardzo aktywnie. Począwszy od pracy w firmie po treningi na siłowni. Jestem super zadowolona i zmotywowana do tego, aby dobrze zacząć ten nowy rok szkolny! Klasa maturalna to nie łatwy czas, więc trzeba się spiąć i pokazać co się potrafi i na co nas stać! Nowa wiedza się przyda a nagrodą za ciężką prace będzie zdana matura. Łatwo nie będzie, ale na pewno zakończenie będzie dobre! Mam nadzieje, że wszystkie cele, które sobie wyznaczyłam osiągnę a wszystkie marzenia które planuje spełnić w tym roku się urzeczywistnią! Wiem, że jeśli dam z siebie wszystko to jestem wstanie osiągnąć na prawdę wiele. Każdy z nas ma w sobie niewyobrażalną moc, i każdy jest w stanie zrobić to co pragnie ! Ja pragnę wykorzystać każdą okazje i każdą szanse która mi się trafi w tym nowym roku szkolnym! Najważniejsze to myśleć pozytywnie i wierzyć w swoje możliwości, więc głowa do góry! Ten czas, ten kolejny etap który zaczyna się 1 września będzie na prawdę świetny, czuję to. Czy to nie wspaniale, że dostajemy szanse nauki ? Szansę przyswojenia nowej wiedzy ? Szanse rozwinięcia swoich umiejętności ? Oczywiście cytując Jim'a Rohn'a "Standardowa edukacja zapewni ci przeżycie. Samokształcenie - fortunę" uświadamiamy sobie, że prócz tego, co nauczymy się w szkole, musimy dbać też o samodzielne dbanie o swoje zdolności i umiejętności. Pewnych rzeczy po prostu nie jesteśmy w stanie nauczyć się w szkole, trzeba zadbać o pewne rzeczy samemu.

Czym jest samokształcenie ?


"Ciąg świadomie podjętych, logicznie ze sobą powiązanych, ściśle zorganizowanych czynności osoby uczącej się, mającej na celu dobrowolne lub samodzielne, bez kierownictwa nauczyciela, przyswojenie sobie pożądanych informacji, umiejętności operowania tymi informacjami oraz sprawności intelektualnych i manualnych, a także wyrobienie zdolności poznawczych."


Co ma na celu ? Przede wszystkim polepszenie wartości i umiejętności człowieka


Umiejętności o jakie warto zadbać w procesie samokształcenia to np,:


-wytrwałość

-rzetelność
-zdolność do zapamiętywania
-umiejętność unikania błędów i pomyłek
-właściwa koncentracja
-wytrwałość w dążeniu do obranego celu
-mobilizacja
-zdolność do krytycyzmu i samokrytycyzmu
-zaangażowanie w to co robimy
-umiejętność myślenia
-umiejętność samokontroli
-ciągłość i systematyczność
-ciągła efektywność intelektualna
-zdolności do właściwej obserwacji

Takich rzeczy niestety nie nauczą nas w szkole, lecz możemy zadbać o to sami! Człowiek powinien cały czas się rozwijać i dbać o swoje wnętrze!








You Might Also Like

0 komentarze

Popularne posty

Flickr Images