Wdzięczność.

Ponad rok temu skończyłam 18 lat, był to pierwszy krok, aby wziąć życie w swoje ręce. Wiedziałam, że zaczyna się okres zmian, brania odpowie...

Ponad rok temu skończyłam 18 lat, był to pierwszy krok, aby wziąć życie w swoje ręce. Wiedziałam, że zaczyna się okres zmian, brania odpowiedzialności za swoje czyny i pierwsze poważne decyzje. Dzisiaj mam już ponad 19 lat, w tym czasie nauczyłam się na prawdę wiele, ale przede wszystkim nauczyłam się dziękować. Teraz z kolei zbliża się matura, wybór studiów i obranie takiej drogi życiowej, która da mi spełnienie i satysfakcje, ale także prawdziwy początek dorosłości. 
Moment, w którym bierzemy odpowiedzialność za swoje życie to jednocześnie moment, w którym pojawia się wdzięczność. To umiejętność cieszenia się z tego co się ma i zrozumienie, że to co dali i zapewniali nam rodzice to ogromny dar. A wszelkie sytuacje, momenty, przeżycia to prezent od Boga. 


 





Wdzięczność to coś, co da nam szczęście, to stan w którym zaczynamy kochać świat, doceniamy każdą rzecz, dziękujemy za wszystko i godzimy się z karmą. Jeśli jesteśmy w stanie docenić nawet najmniejszą rzecz, to będziemy w stanie osiągnąć pełnie szczęścia a nasze życie stanie się piękniejsze. 
Musimy także nauczyć się doceniać negatywne i przykre momenty, bo to często one umożliwiały nam osiągnięcie czegoś czego byśmy nie osiągnęli, gdyby się nie wydarzyły. Bywały także momenty które uznawałeś za katastrofę i sięgnięcie dna, ale w większości takie sytuacje dodają siły i prowadzą do odbicia się od dna i osiągnięcia najwyższych szczytów. 
Istotą wdzięczności jest zdanie sobie sprawy, jaka siła z niej płynie w czasie teraźniejszym, a nie po jakimś czasie. Skoro prędzej czy później będziesz za dane wydarzenie wdzięczny, to po co czekać ? Gdy jesteś wdzięczny teraz, to jesteś szczęśliwy teraz! 





Celem wdzięczności jest dziękowanie a efektem stan, w którym kochasz świat, doceniasz ludzi a wszelkie momenty twojego życia stają się wartościowe i niosą jakąś lekcje. Wdzięczność to zdanie sobie sprawy, że momenty które nie są dla ciebie miłe, które niosą za sobą ból, są potrzebne do tego byś mógł wzrastać. Pozwala to tobie na lepszą jakoś życia, daje tobie większą pewność siebie i siłę oraz sprawia, że jeszcze bardziej doceniasz te małe dobre rzeczy. 
Dlatego bądźmy wdzięczni za wszystko. 
Za dobre rzeczy jak i za przykre, bo każda rzecz da nam szczęście jeśli tylko wyciągniemy z niej to co wartościowe i będziemy za nią wdzięczni. 






You Might Also Like

0 komentarze

Popularne posty

Flickr Images