Skuterem po Ibizie

Ibiza kojarzy nam się przede wszystkim z imprezową wyspą pełną zwariowanych ludzi. Tak, dobrze się wszystkim kojarzy! Przekonałam się o tym ...

Ibiza kojarzy nam się przede wszystkim z imprezową wyspą pełną zwariowanych ludzi. Tak, dobrze się wszystkim kojarzy! Przekonałam się o tym na własnej skórze. :D Ja jednak wybrałam się tam nie tylko, żeby przeżyć imprezy życia, ale także żeby poleżeć na cudownych plażach i zobaczyć piękne widoki!


Nie będę opisywać całego mojego wyjazdu, podzielę się z Wami tylko relacja z jednego dnia który był jednym z lepszych dni w moim życiu! 

Mówiąc Ibiza myślisz dobra impreza. Tak zdecydowanie wszyscy którzy wybierają się na ta wyspę lecą tam z wiadomego powodu! Ale wakacje na Ibizie można spędzić tez w zupełnie inny ale także ekscytujący sposób! Niemożliwe ? Otóż bardzo możliwe! Ja osobiście też zaszalałam na Ibizie, ale nie tylko imprezując!



Jak inaczej można spędzić wakacje na Ibizie ? Wyobraźcie sobie ze wynajmujecie skuter i wyruszacie na wycieczkę żeby zwiedzić wyspę! Bez mapy. Bez GPSa. Po prostu jedziecie w nieznane! Widoki które zobaczyłam po drodze zdecydowanie niezapomniane! A teraz sobie wyobraźcie ze wcześniej na instagramie znalazłam zdjęcie widoku na małą wyspę oddalona kawałeczek od brzegu Ibizy...sprawdzałam jak tam dojechać...żaden publiczny środek transportu tam nie jechał, nawet żadnej konkretnej trasy nie mogłam znaleść. A jednak dotarłam tam! I to zupełnie przypadkowo!



Es Vedra. 
Mała bezludna wyspa! Niesamowicie tajemnicze miejsce! Dlaczego ? Przede wszystkim ze względu na to, że jest trzecim w kolejności miejscem na ziemi emitujące silne pole magnetyczne. Dlatego też na temat wyspy krąży wiele tajemniczych opowieści i legend.



Według jednej z nich to tędy przepływał statek Odyseusza i to w tych okolicach miało miejsce kuszenie żeglarzy śpiewem morskich syren. Z legend też wynika, że na wyspie urodził się kartagiński wódz Hannibal! W późniejszych czasach odbywały się tam szabaty czarownic i wierzcie lub nie ale w pobliżu znalazłam pełno wypalonych świec, ziół i płatków kwiatów. Czy to ma powiązanie z szabatem czarownic? Nie mam pojęcia ,ale wyglądało to bardzo interesująco.
Gdyby tego było mało, wyspa była powodem rozbicia się samolotu hiszpańskich linii lotniczych w 1972 roku.  Zakłócenia przyrządów pokładowych spowodowane były właśnie silnym polem magnetycznym Es Vedry, przez co zginęły 104 osoby. Przez silne pole magnetyczne nie działają w pobliżu żadne kompasy, telefony i inne urządzenia elektroniczne. Z obserwacji wynika także, że gołębie pocztowe bardzo szybko tracą orientacje w rejonach wyspy, potwierdzają tą wszyscy hodowcy zwierząt.
Inne opowieści mówią, ze skały do budowy niektórych piramid pochodzą właśnie z Es Vedry. Wyspa ta miała być także świętą wyspą fenickiej bogini Tanit. Nostradamus z kolei sadził, że owe miejsce jest jedynym który przetrwa koniec świata.




Czy to wszystko prawda ? Nie wiadomo. Jednak pewne jest to, że w pobliżu wyspy odczuwalna jest tajemnicza aura i dziwna energia.

Dlatego właśnie kocham podróże. Uwielbiam poznawać ciekawe historie na temat miejsc które odwiedzam. Zdecydowanie widok na Es Vedre był jednym z ciekawszych które miałam przyjemność oglądać!

Gdy będziecie mieli okazje wybrać się na imprezową wyspę jaką jest Ibiza to zdecydowanie polecam wygospodarować choć jeden dzień na poznawanie dzikich zakątków tego miejsca! Wynajmijcie auto, motor, skuter albo nawet rower i wyruszcie na małą wycieczkę! Mogę Wam zagwarantować, że prócz zjaranych i napojonych alkoholem ludzi znajdziecie także super miejscówki! Enjoy!




You Might Also Like

3 komentarze

  1. Zaciekawiłaś mnie tą wyspą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W jaki sposób podróżujesz? Szukasz tanisz biletów i hosteli?
    Możesz też to jakoś opisać ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zwykle szukam tanich lotów, a fajnych noclegów szukam na www.airbnb.com :) Rzadko planuje podróże z wyprzedzeniem, zazwyczaj są to spontaniczne wypady :)

      Usuń

Popularne posty

Flickr Images