Pyszne espresso w Mediolanie

Wiecie co jest najlepsze w podróżowaniu ? Nowi ludzie. Nowe smaki. Nowe doświadczenia. Nowe odczucia. Nowe wspomnienia. Nowa nauka. To wszys...

Wiecie co jest najlepsze w podróżowaniu ? Nowi ludzie. Nowe smaki. Nowe doświadczenia. Nowe odczucia. Nowe wspomnienia. Nowa nauka. To wszystko kreuje naszą osobowość i sprawia, że nasze wnętrze staje się bogatsze. Dlatego właśnie staram się odwiedzać jak najwięcej miejsc!




Dwa miesiące temu poleciałam do Włoch, żeby zjeść prawdziwą włoską pizze, zobaczyć piękną architekturę, wypić prawdziwe espresso, zjeść pyszne gelato i poznać wspaniałych ludzi. I o tym właśnie ten post!
Kilka dni przed wylotem wynajęłam pokój przez moją ulubioną stronę airbnb.com. Nie wiedziałam u kogo się zatrzymam. Nie wiedziałam jaki ten ktoś jest. Nigdy nie wiem. I to lubię najbardziej! Podróże z pewnymi znakami zapytania są najlepsze!




Okazało się, że wynajęłam pokój w mieszkaniu prawdziwego Włocha który mógł być w wieku moich rodziców. Już na pierwszy rzut oka było widać, że jest specyficzny. Zaprosił mnie do środka, zaparzył pyszne włoskie espresso i zaczął opowiadać co warto zobaczyć w Mediolanie. Narysował dla mnie mapę, piękną mapę. Już wtedy wiadomo było, że jest artystą, szalonym uśmiechniętym serdecznym artystą. W mieszkaniu na każdym kroku widniały jego obrazy, szkice i inne wspaniałe dzieła! I właśnie w takich okolicznościach mamy szansę poczuć klimat miejsca w którym się znajdujemy! Nie w hotelu. Nie w resorcie. W domu! W tym przypadku w domu Włocha który przyrządza dla Ciebie prawdziwą Włoską lasagne i częstuje pyszną domową kawą!





Tak to za to kocham podróże najbardziej! Za to, że poznaję dane miejsce z zupełnie innej perspektywy! Za to, że mam szansę przeżyć coś zupełnie innego! Za to, że poznaję wspaniałe osoby od których mam szansę nauczyć się czegoś nowego i poznać ich historię!

W ciągu tych paru dni w Mediolanie zdążyłam oczywiście zwiedzić także najpopularniejsze cele turystyczne w których się zakochałam! Kocham piękną architekturę i ciekawe miejsca!
Głównym celem oczywiście była katedra Duomo, która jest chyba najpiękniejszą katedrą jaką widziałam w swoim dwudziestoletnim życiu!




Oczywiście Galleria Vittirio Emanuele II także została przeze mnie odwiedzona! To właśnie tam znajdziecie super miejscówkę jakim jest Terrazza Duomo 21 gdzie możecie wypić pyszne koktajle z widokiem na katedrę!




Polecam także zjeść pyszną focaccie albo inne wypieki z piekarni Luini Panzerotti która znajduję się 5 min od katedry na jednej z bocznych uliczek. Pysznie prosto z pieca! Idźcie tam od samego rana bo w czasie lunchu będziecie czekać dobre dwie godziny w kolejce!




Gdzie zjeść pyszne włoskie lody ? Ja jadłam w Venchi! Jest to sieciówka, ale serwują tam naprawdę pyszne gelato!




A jeśli macie ochotę uczcić przyjazd do Mediolanu to zdecydowanie polecam wypić szampana! Gdzie ? Najlepiej smakuje na dachu budynku w Moet & Chandon Bar Milano!


  

Cheers!

You Might Also Like

0 komentarze

Popularne posty

Flickr Images